در حال بارگذاری...
مقالاتوایت برد

کاربرد شیشه در ساخت تخته وایت برد

استفاده از شیشه در ساخت تخته وایت برد، به ویژه از نوعی شیشه به نام شیشه‌های مغناطیسی یا شیشه‌های تعاملی، مزایای زیادی دارد. در زیر تعدادی از کاربردهای شیشه در ساخت تخته وایت برد آورده شده است:

1. **توانایی نوشتن با مارکرهای خشک:** شیشه‌های مغناطیسی بسیار صاف و ناهموار هستند که امکان نوشتن و پاک کردن با مارکرهای خشک را فراهم می‌کنند. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا با سرعت و راحتی نوشته و نقشه کشی کنند.

2. **قابلیت حذف آسان نوشته‌ها:** یکی از مزایای شیشه در تخته وایت برد، قابلیت پاک کردن آسان نوشته‌ها است. برخلاف تخته‌های سنتی، که گاهی احتیاج به پاک کننده‌ها یا مواد خاصی دارند، شیشه به سادگی با یک پارچه یا خشک کن تمیز می‌شود.

3. **مغناطیسی بودن:** برخی از شیشه‌های تخته وایت برد دارای خاصیت مغناطیسی هستند. این خاصیت به کاربران این امکان را می‌دهد که نقشه‌ها، نمودارها یا سایر مدارک را با استفاده از مغناطیس‌ها روی تخته بچسبانند.

4. **مقاومت در برابر لکه و خط:** شیشه‌های معمولاً مقاومت خوبی در برابر لکه و خط دارند. این ویژگی از اهمیت بالایی در تخته وایت بردهایی است که ممکن است مداوماً نوشته و پاک شوند.

5. **ظاهر زیبا و مدرن:** شیشه به تخته وایت برد ظاهری مدرن و زیبا می‌بخشد و می‌تواند به طراحی داخلی محیط کار یا آموزشی زیبایی بیفزاید.

 

کاربرد شیشه در زندگی انسان

با افزایش هرچه بیشتر استفاده از شیشه در زندگی روزمره انسان، شاهد تغییر و تحول اساسی وسایلی که ساخته می‌شوند. امروزه استفاده از شیشه دامنه گسترده‌ای را در برگرفته است؛ این دامنه حتی به محیط‌های آموزشی نیز کشیده شده‌ است.

تخته وایت برد شیشه ای به دلیل قابلیت‌های بسیاری که دارد از گذشته به عنوان ابزاری برای ایجاد فاصله در درون و بیرون ساختمان استفاده میشده است. در عصر حاضر استفاده از شیشه به عنوان‌های مختلفی از جمله وسایل آشپزخانه، درب‌های بزرگ و کوچک، دیوارپوش، راه‌پله، حفاظ بالکون، پارتیشن و… به کار می‌رود.

با پیشرفت تکنولوژی یکی از استفاده‌های مکرر از شیشه، استفاده به عنوان تخته وایت‌ برد میباشد. تخته وایت‌ بردهای شیشه‌ای یا شیشه وایت برد به دلیل برخورداری از مزایای بسیار از جمله راحت نویسی، تمیزی در نوشتار، عدم فرسایش، جلوه بیشتر نوشتار و… تبدیل به وایت برد مورد علاقه اساتید، معلمان، دانش آموزان و تمام کسانی که در کار خود با تخته وایت برد شیشه ای سروکار دارند شده است.

با پیشرفت صنایع شیشه ‌سازی این تخته وایت برد های شیشه ای به مرور پیشرفت نمودند. در حال حاضر تخته وایت‌ بردهای شیشه‌ای در دو نوع ساده و مغناطیسی در رنگ‌های مختلف تولید میشوند که شما می‌توانید با استفاد از آنها شکل و شمایل جدیدی را به فضاهای آموزشی خود بدهید وبرای اموزش هم مفید است و هم جدید.
برای اینکه به محیط کارتون جلوه خاصی بدید یا اینکه کارتونو بخواین یادداشت کنین و یا نکاتی را که یادتون میره و میخواین جلو چشممون باشه از تخته های وایت برد شیشه ای استفاده کنید چرا که راحت تر مبتوان نوشت و خیلی از این کلاس های خط که اموزش خط نستعلیق صورت میگیره از تخته وایت وایت برد هایی استفاده میکنند و از ماژیک هایی بتوان بچه با ان احساس بهتری داشت
در دوره ی کرونا که باعث شد مدارس بصورت غیر حضوری باشند بچه ها اموزش را بصورت مجازی یاد میگرفتن معلم ها با استفاده از تخته وایت برد شیشه ای با اموزش لازم یاد میدادند و از ان ها میخواستند نکات و نوشته های زیادی را از روی این تخته وایت برد شیشه ای یا همان گلس برد بنویسند از این رو قابلیت خواندن از روز این تخته وایت برد ها زیاد بود و معلم در حین یاد دهی وقتش را برای پاک کردن تخته نمیزاشت بلکه با یک دستمال به راحتی ان را پوک میکرد و مطالب جدید را شروع میکرد.

هنگام خرید تخته وایت به جنس آن اهمیت دهید. اگر یادتان باشد در گذسته همه مدارس و دانشگاه ها از تخته وایت برد های ملامین استفاده می کردند. این وایت برد ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند و به مرور زمان رد ماژیک بر روی تخته وایت برد می ماند یا به سختی از بین می رفت. این که تخته وایت برد چه جنسی باید داشته باشد کاملا سلیقه ای است. اما در حال حاضر بهترین و جدیدترین نوع، تخته وایت برد شیشه ای است. که علاوه بر استفاده در آموزشگاه ها و مدارس در صنعت دکوراسیون نیز استفاده می شود. البته این تنها یکی از کاربرد های آن است.

در حالی که تخته وایت برد های ملامین با گذشت زمان، سطح آن دچار فرسایش می شود. اما تخته وایت برد شیشه ای اینگونه نیستند. بنابراین توصیه می کنم اگر قصد خرید تخته وایت برد دارید اصلا سراغ برد های ملامین نروید.

تخته وایت برد شیشه ای را پیشنهاد می کنم. با وجود اینکه کمی قیمت آن نسبت به وایت برد ملامین بالاتر است. اما طول عمر بالایی دارد. همچنین کیفیت رنگ، تنوع رنگ و مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه از ویژگی های منحصر به فرد آن است.
تخته وایت برد شیشه ای :
همه ما با تخته سیاه و گچ، وایت برد و ماژیک وایت برد، نیکمت و صندلی خاطره داریم ولی با کسانی که صندلی ها، وایت برد ها و ماژیک ها را می سازند و در این صنعت فعالیت‌ می‌کنند آشنایی نداریم.بخشی از تجهیزات آموزشی که در مدارس و دانشگاه ها استفاده می شود، در یک کارخانه نوآور و توسط کارآفرینان خلاق آن تولید شده است. کارآفرینانی که اعتقاد دارند نوآوری و کارآفرینی در حوزه تجهیزات آموزشی کشور صورت میگیرد.

معلمین و اساتید بدلیل استفاده زیاد از تخته سیاه و گچ دچار عوارضی می شدند که در بلند مدت سلامت آنها را به خطر می انداخت.

کارآفرینان صنعت آموزش کشورمان نیز از سال ها قبل برای پاسخ به خواسته های معلمین و اساتیدبرای تخته وایت برد شیشه ای تلاش های زیادی کرده اند که نوآوری و تنوع کمی و کیفی تولید تجهیزات مورد نیاز مدارس و دانشگاه ها را سر لوحه کار خود قرار داده و به عنوان نوآور برتر صنعت آموزش کشور علیرغم مشکلات بوجود آمده و شیوع کرونا در راستای جهش تولید گام های مهمی برداشته است اینکه ساخت تخته های وایت برد شیشه ای باعث شده در سراسر کشور همه از مزایای ان با خبر بشوند و بدانند که این تخته وایت بردها در همه جا و همه موضوع قابل استفاده است و میتوان ان را به عنوان یک نرم افزار استفاده کرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس