در حال بارگذاری...
مقالاتوایت برد

نبود تخته وایت برد و دردسر های آن

بودن یا نبودن مسأله این است ( نبود تخته وایت برد و دردسر های آن )

ما همیشه در مورد وجود تخته وایت برد و اهمیت حضور آن در مقاطع مختلف توضیح داده ایم و صرفا از کارکرد های آن صحبت کرده ایم ولی بیایید کمی هم به نبود این وسیله پر کاربرد بنگریم و دردسر های عدم وجود آن را مورد بررسی قرار دهیم .
یک کلاس درس را تصور کنید ، معلم وارد کلاس می شود و هیچ ابزار انتقال اطلاعاتی وجود ندارد ، به نظر شما چه باید کرد ؟ چگونه می توان بدون یک صفحه ی بزرگ یا یک تخته وایت برد توضیحات لازم را برای دانش آموزان شرح داد ؟

 

اگر درس ریاضی داشته باشید و دبیر شما بخواهد روش حل مسأله ریاضی را به شما یاد بدهد چه کاری باید انجام دهد ؟! او فقط با توضیحات گفتاری روش حل این مسأله را به دانش آموزان خود انتقال می دهد و در صد ناچیزی از مفاهیم درس خود را به آنها توضیح داده است ، این توضیحات برای درک کامل مفاهیم درسی کافی نیست ، دانشمندان پس از سال ها تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیده اند که قدرت انتقال اطلاعات از طریق نیروی بصری یا دیداری بسیار تاثیر گذار است و درک مفاهیم آموزشی از طریق روش دیداری سرعت بیشتری نسبت به روش شنیداری دارد .

 

یک معلم یا دبیر با ترسیم اشکال یا حروف و یا حتی مسائل ریاضی و فیزیک روی برد بزرگ که امروزه به شکل تخته وایت برد آن را میشناسیم میتواند به راحتی اطلاعات خود را به دانش آموزان خود انتقال دهد و بدون وجود همچین وسیله ای انتقال این اطلاعات کار بسیار دشواری است و در بعضی موارد واقعا امکان پذیر نیست .

 

یک اتاق کنفرانس را تصور کنید : شخصی برای توضیحات در مورد پروژه اجرایی یا معرفی محصول جدید خود افرادی را به دور هم جمع کرده و می خواهد در مورد آنها به حاضرین توضیحاتی را بدهد ، اگر یک وایت برد معمولی یا تخته وایت برد شیشه ای در آن جا وجود نداشته باشد چگونه می تواند توضیحات خود را به دیگران انتقال دهد ؟ کار بسیار سخت است ، مانند زمانی می باشد که شما ماکتی را برای پایان نامه آماده کرده اید ولی آن را همراه ندارید و بدون وجود ماکت خود می خواهید توضیحاتی را در مورد آن بدهید ، این کار بسیار مشکل می باشد چرا که بدون حضور وسیله انتقال اطلاعات نمی توانید توضیحات دقیق را در مورد آن انجام بدهید. وایت برد یکی از وسایلی است که همانقدر که وجود آن موثر می باشد همانقدر هم عدم حضورش دردسرهای بزرگی را پیش رو خواهد داشت .

 

شخصی که برای توضیحات پروژه خود اتاق کنفرانس آمده است بدون وجود وایت برد نمی تواند توضیحات کامل را در مورد پروژه خود به دیگران ارائه دهد چرا که برای انتقال توضیحات خود نیاز دارد تا پاره ای از موارد را روی تخته وایت برد ترسیم کرده و در مورد آنها توضیحات کاملی را شرح دهد .

 

وقتی وارد یک رستوران می شوید اولین چیزی که مد نظر شما هست قیمت محصولی است که می خواهید آنرا تهیه نمایید و راحت ترین راه برای انتقال قیمت ها به مشتری ها اعلام آنها از طریق یک برد است . قیمت هایی که روی تخته وایت برد نوشته می شود به مشتری کمک می کند تا راحت تر برای تهیه غذا تصمیم بگیرد ، شما این مورد را در نظر بگیرید که این برد وجود نداشته باشند چه دردسرهایی گریبانگیر شما خواهد شد.

مشتری که وارد مغازه شده از نوع غذا و قیمت آنها خبر ندارد و برای اطلاع از غذای موجود و قیمت آن از شما سوال های متداول میپرسد و شما برای پاسخ به سوالات ایشان مجبور هستید وقت زیادی را صرف کنید تا مشتری تصمیم نهایی خود را جهت سفارش غذا به شما بدهد ، شما تصور کنید چند مشتری همراه هم بخواهند سفارش خود را به شما بدهند ، این مشکل به ظاهر کوچک همه از عدم وجود یک تخته وایت برد ساده در رستوران شماست .

 

مثال های زیادی در مورد عدم حضور تخته وایت برد در اماکن متفاوت وجود دارد کی میتوان توضیحات بیشتری در مورد آن داد و زمان زیادی را صرف توضیحات در مورد آن نمود . وقتی به ابزارهای مختلف نگاه می کنید می توانید به کار برد متفاوت آنها فکر کنید و به عدم وجود آن و دردسرهای این موضوع نیز بنگرید . تخته وایت برد نیز جزء ابزارآلاتی است که نبود آن بیشتر از حضورش به چشم می آید و در عین سادگی بسیار کارآمد است و کمک بسزایی را به تمام افراد جامعه می کند .

 

شما چه ابزار هایی را در ذهن خود دارید که نبودشان مانند وایت برد دردسر ساز است و نیاز روزمره ما با وجود آنها کمتر می شود ؟

تخته وایت برد معمولی یا تخته وایت برد شیشه ای  یا همان گلس برد همه و همه ابزارآلاتی هستند که حضورشان بیش از پیش در زندگی روزمره قابل درک است و عدم حضور آنها باعث کمبود در برنامه ریزی و موارد آموزشی می شود .

جهت خرید محصولات با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس