در حال بارگذاری...
مقالاتوایت برد

وایت برد چیست

وایت برد چیست ؟

وایت برد مغناطیسی به صورت عمومیتی شده که بیشترین تولیدات تخت وایت برد مغناطیسی دربازارها از این نوع هست. در این نوع تخته وایت برد مغناطیسی رنگ وایت برد ها بر روی سطح فلزی پاشیده می شوند. از آنجا که جنس ورق آهنی بوده قابلیت جذب مگنت و آهنربا در این تخته وایت برد مغناطیسی را دارد و می توان تخته های مغناطیسی، مگنت و دیگر لوازم را به صفحه وایت برد چسباند. به این نوع وایت بردها تخته وایت برد مغناطیسی گفته می شود.

 

استفاده از تخته وایت برد های مغناطیسی

تخته وایت برد مغناطیسی امروزه کاربرد های زیادی دارد.  وسیله ای است دارای سطح وسیع برای نوشتن استفاده می شود.برای نوشتن روی تخته وایت برد مغناطیسی از ماژیک های مخصوص استفاده میشود.

برای پاک کردن تخته وایت برد مغناطیسی نوشته ها نیز از وسیله ای به نام تخته پاک کن که از یک تکه ابر تشکیل شده است استفاده می شود.و جنس این تخته ها جوری است که وقتی چیزی نوشته میشود به راحتی پاک میشود بدون اینکه جایه ماژیک ب روی تخته وایت برد مغناطیسی باقی بماند.

با به وجود آمدن این تخته مغناطیسی امروزه کمتر از تخته سیاه استفاده میشود. و مزایای ان بیشتر از معایب ان است
وایت برد مغناطیسی یا وایت برد توسط مارتین هیت در جنگ کره که او شخصی عکاس بود اختراع شد.ایده این نوع تخته از نوشتن پیامها از نوشتن روی دیوار کنار تلفن استفاده شد.مارتین با استفاده از نگاتیو فیلم متوجه شد که با ماژیک میشود روی فیلم بنویسیم.

.اوایل سال 1990 گرد و خاک پخش شده از گچ تخته سیاه باعث آلرژی و بیماری های ریوی شد و باعث شد ناراحتی پوستی صورت بگیرد همین امر باعث شد در ورود این محصول تخته وایت برد مغناطیسی به کلاس های درس و سمینار ها و….. شد

اولین محصولات تخته وایت برد مغناطیسی بسیار گران بودن و از جنس ملامین و بهترین جایگزین برای تخته سیاه بودن ولی این نوع تخته مغناطیسی پس از مدتی لکه دار شد و زود هم پاک میشود و اثری از لکه ای باقی نمی ماند .

لعاب دادن به سطح ورقه های این محصولات مغناطیسی یک روش جدید بود که بسیار کمک کرد  با کیفیت بهتر و با صرفه تر تولید شود و قیمت آن پایین آید.
ماژیک ها حساسیت زا نیست و مواد گچی که باعث آسم و آلرژی میشوند را ندارند و از جمله راحت تر میتوان مطالب را یاد داشت کرد بدون اینکه به دست فشاری وارد شود.به انرژی کمتری برای نوشتن بر روی تخته های سفید نیاز است.تخته سفید در اندازه های گوناگون تولید میشود این محصول بسیار مفید را میتوان به مکانهای دیگری انتقال داد و همچنین با وجود این تخته وایت بردهای مغناطیسی باعث شد بچه ها شوق نوشتن و انگیزه درس خواندن بیشتر بشه بتونن استفاده های متنوعی از ازاین تخته وایت بردهای مغناطیسی و صورت گیرد همچنین این تخته وایت برد مغناطیسی ها را باتوجه به ابعاد مورد نظرشون که درهمه ی ابعادی که مورد استفاده مشتریان هست میتوانن سفارش بدهند واز این تخته وایت برد مغناطیسی استفاده بهینه کنند

انواع ورق های به کار رفته در وایت برد های مغناطیسی :

 

– ورق های که با کاغذ ادغام شده اند و اکثرا کیفیت پایینی دارند زود دچار لک تیرگی میشوند. این ورق ها بر روی چوب هایی از جنس ام دی اف(MDF) چسبانده میشود.

– ورق های فولادی یا آلومینیومی رنگ شده که از لایه های مختلف با کیفیت هایی ساخـته میشوند، این وایت برد های مغناطیسی دوام بالایی وزن نسبتا سبکی دارند.

سطح صاف و لطیف آنها باعث می شوند تا به راحتی پاک شود .این تخته ها ویژگی تخته وایت برد مغناطیسی هارا دارند در جنس های گوناگونی تولید می گردند .

– ورق هایی لعاب داده شده که از پاشیدن سرامیک رنگ روی فولاد تولید و ساخته میشوند .این تخته ها کیفیت زیاد بالایی دارند به دلیل داشتن قیمت بالا در صنعت از آنها مصرف میگردد .

روش مصرف صحیح از وایت بردها
برای زیاد تر شدن عمر وایت برد های مغناطیسی:
۱. برای پاک کردن وایت برد از تخته پاک کن های مخصوص دستمال کاغذی یا پارچه نرم مصرف کرد .

۲.بعد از روزانه کاری تخته را پاک کنیم برای باقی ماندن جوهر روی صفحه مخلوط شدن آن با غبار باعث خراب شدن سطح میگردد .

تخته وایت برد مغناطیسی:

۱.فقط از ماژیک های ویژه تخته وایت برد مغناطیسی استفاده بکنید آن را از فروشگاههای تهیه کنید

۲. بعد از استفاده از ماژیک به آن نیاز ندارید، درب ماژیک را ببندید تا عمر آن زیاد تر شود .

– برای پاک نگه داشتن سطح وایت برد مغناطیسی از پارچه خشک استفاده بکنید و جهت رفع لکه ها نیز میتوانید اسپری ویژه پاک کننده وایت برد مغناطیسی ساخته میشود.

وایت برد مغناطیسی

زمان دقیق ورود تخته وایت برد مغناطیسی معین نیست ولی آنچه که است آن است که این وسیله در سالهای اخیر اهمیت خیلی بهتر ی و کیفیت بالاتری را در مدارس دانشگاه ها مراکز روش کشورمان پیدا کرده است
از جمله تخته وایت برد مغناطیسی مجموعه ای از برترین و با کیفیت ترین مواد اولیه مصرف می شود همه استاندارد های لازم در اندازه و کیفیت بکار رفته است

یکی از راه های ارتباطی بین انسان هایی که از زمان های دور تا به امروز متداول بوده نوشتن است اما با گذشت زمان تغییر کرده و بروز تر شده است.

یکی از مکان هایی که در آن خواندن و نوشتن بسیار متداولتر و رایج است مدارس و دانشگاه هاست که امروزه تقریبا در همه جا برای تدریس از تخته وایت برد استفاده می کند مدارس در آموزشگاه ها و برخی ادارات و حتی بیمارستان ها نیز از تخته وایت برد ها استفاده می کند
از تخته وایت برد در اندازه های کوچک بیشتر در منازل و بیمارستان ها استفاده می شود و اندازه های بزرگ آن معمولا در مدارس آموزشگاه ها و دانشگاه استفاده می شوند.
دلایلی که وایت برد مغناطیسی نسبت به مدل های دیگر تخته پرکاربردتر بوده است به این دلیل است تنوع در مدل های آن هست که توجه به نیاز و مکان و فضای موجود می توان نمونه ی مناسب را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.

وایت برد مغناطیسی:

بیشترین مصرف  از بین وایت برد ها مدل مغناطیسی آن است که در اکثر مکان ها دیده می شود زیرا از نظر دوام،کارایی و قیمت های ان نسبت به مدل های دیگر بسیار مناسب تر است. که خود ان نیز مدل های مختلفی از نظر کیفیت و اندازه دارند.
تخته وایت برد مغناطیسی دور چوب که دور آن همانند قاب عکس از چوب استفاده شده است و بخاطر زیبایی آن در برخی مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
وایت برد مغناطیسی دور آلومینیم بیشترین مصرف را نسبت به وایت برد های دیگر دارد.
حال خود وایت برد مغناطیسی دور آلومینیم نیز چند مدل مختلف دارد.

از مدل دیگر وایت برد مغناطیسی می توان به وایت برد مغناطیسی   اشاره کرد که این نوع وایت برد از یک قسمت ثابت و دو قسمت متحرک لولایی تشکیل شده که می توان به آن وایت برد مغناطیسی تا شو و یا کم جا نام برد.

تخته وایت برد مغناطیسس سرامیکی:
روکش های سرامیکی تخته وایت برد های مغناطیسی، در کوره های مخصوص حرارت می بیند و بر روی تخته های استیل قرار می گیرند. سطح سرامیکی تخته وایت برد مغناطیسی بادوام ترین نوع روکش های تخته وایت برد های مغناطیسی هستند به طوری که حتی اکثر آن ها مادام العمر دارند به همین دلیل این انواع تخته وایت برد ها برای استفاده های سنگین و صنعتی کاربرد فراوانی دارد. بر روی این نوع تخته وایت برد مگنت و آهن ربا نیز استفاده میشود و همچنین در برابر خراش بسیار مقاوم هستند البته اجسام سخت تر از شیشه مانند الماس می تواند آنها را خراش دهند.

سطح سرامیکی تخته وایت برد مغناطیسی می توان با هر نوع رایت یا ماده ی شوینده ای که برای شیشه مناسب تر هست پاک نمود و در مرحله ی آخر برای جلوگیری از هرگونه لک شدن یک بار با آب تمیز نمود. مهم ترین مزیت تخته وایت برد های چینی یا سرامیکی این است که آنها جوهر ماژیک های غیر وایت برد را به خود جذب نمی کند و نوشته یا هر خطوطی رابه جا مانده از ماژیک غیر وایت برد را می توان با استفاده از محلول مثل استون پاک کرد. می توان با خود ماژیک وایت برد روی نوشته ها کشید و سپس پاک کرد.

تخته وایت برد ها ی مغناطیسی شیشه هایی هستند که پشت آنها رنگ های مختلفی خورده است. معمولا از رنگ سفید برای تخته وایت برد های شیشه ای یا همان گلس برد استفاده می کنند. این تخته ها در اکثر مواقع بدون قاب مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دیگر موادی است که برای سطح تخته استفاده می کنند. این نوع تخته وایت برد ها موقتی هستد و برای مصارف کم کاربرد دارند. بر روی این تخته وایت برد ها تنها می توان با ماژیک وایت برد نوشت و و خیلی سریع پاک نمود تا جذب آن نشود.
پس از پیشرفت هایی که در تکنولوژیکی چند دهه گذشته، هم چنان تخته وایت بردمغناطیسی انتخاب ثابت و محبوب در اکثر کلاس های آموزشی باقی مانده است و تخته وایت برد های الکترونیکی گامی در استفاده از تخته وایت برد ها هستند که درجلسات کاری، سخنرانی ها و مدارس هوشمند کاربرد دارند که می توان بر روی آنها مطالب های را در ان ذخیره کرد

تخته وایت برد مغناطیسی لمینت:
عملکرد این مدل تخته وایت برد مغناطیسی نیز به مقدار بسیار زیادی زیادی رزین استفاده شده استو در این دسته از تخته وایت برد ها از ملامین به عنوان پوشش عملکردی استفاده می کنند به نوعی به دسته تخته وایت برد های مغناطیسی ملامینی نیز قرار می گیرند. بسته به تولید کننده تخته وایت برد های مغناطیسی لمینیتی معمولا نفوذ پذیری کمتری داردودر اثر لکه و سایه ها بسیار مقاوم می باشد. تخته وایت برد های مغناطیسی لمینیتی از انواع دیگر تخته ها هست که آن ها معمولا در ترکیب با چیز دیگری مثل کابینت، در و یا لایه های رویی میزها استفاده می شود.
سطح رویی تخته وایت برد مغناطیسی از جنس شیشه است. برخلاف وایت برد های مغناطیسی قدیمی که با مگنت مستقیما به برد می چسبید، در وایت برد های جدید اینطور نیست. یعنی شیشه سکورت فاصله ای بین مگنت و ورق آهن ایجاد کرده است.

تخته وایت برد های نسل های قبل از گچ برای نوشتن بر روی سطح آنها استفاده می شوند. که پس از گذشت مدتی باعث ایجاد آلرژی و بیماری های ریوی و آسم در بین استفاده کنندگان، ومخصوصا معلم ها که مدت طولانی تری با کچ سرکار داشتند.
اما برای نوشتن بر روی تخته وایت برد ها از ماژیک استفاده می شود.
که ضد حساسیت هستند. و به انرژی کمتری هنگام نوشتن نیاز هست.

انواع تخته وایت بردهای مغناطیسی:

تخته وایت برد مغناطیسی دیواری:
تخته وایت برد های مغناطیسی بزرگ دیواری برای نمایش و به اشتراک گذاشتن در مقابل تمامی افراد قرار می گیرد. امروزه از تخته وایت برد های دیواری علاوه بر کلاس در دفاتر اداری، منازل، شرکت ها و رویداد هایی مانند جلسات که نیاز به یادداشت برداری دارند استفاده می شوند.

مواد اولیه تخته وایت برد مغناطیسی

برای ساخت سطح روکش تخته وایت بردمغناطیسی از شش نوع مواد استفاده می شوند:

۱.ملامین:
یک ورقه ی که معمولا روی یک لایه چوبی قرار می گیرد، درلایه ی چوبی می تواند از تخته چوب تا ام دی اف متنوع باشند. تخته های ملامینی به دلیل مقدار بالایی موجود در مواد اولیه، از انواع با کیفیت تخته وایت برد ها به شمار می آیند. بعضی از تخته های ملامینی برای مدت طولانی تمیز و بدون سایه باقی می مانند در صورتی که نوع ارزان تر تخته وایت برد های ملامینی اینگونه نیستند و بعد از مدت کوتاهی استفاده دیگر سفیدی اولیه را ندارند و باید مرتبا با دستمال مرطوب تمیز شوند. به طور کلی اینگونه تخته وایت برد های ارزان قیمت بیشتر برای استفاده محیط های غیر سازمانی مناسبتر هستندکه در همه ی فروشگاه های نوشت افزار و ملزومات اداری موجود است. این دسته از تخته وایت برد های ارزان برای مکان هایی که استفاده آن ها از تخته وایت برد زیاد است مثلا برای مدارس یا آموزشگاه های تدریس زبان های خارجی اصلا مناسب نمی باشد. در صورت استفاده این نوع تخته وایت برد ها در محیط های با استفاده زیاد، به مرور زمان رنگ روی آن از بین می رود و سطح یا لایه زیرین مجدد نمایان می شود.

۲. آلومینیوم:
تخته وایت برد های استیل یا آلومینیوم نیز دارای کیفیت هستند. سطح رنگ شده نرم و براق تر می باشند که منجر به بهتر پاک شدن تخته وایت برد می شوند. سطح رنگ شده تخته وایت برد معمولا از چند لایه پوششی تشکیل شده است که پوشش هایی که خود از یک رنگ پایه معمولا سفید و یک ساخت پوششی شفاف ایجاد شده است.
که عامل اصلی پاک شدن تخته وایت برد بدون آب است. منظور از استیل رنگ شده طیف گسترده ای از رنگ ها است که از پوشش های پرتوهای الکترونی تا اشعه ی یو وی متفاوت است. تخته وایت برد استیل یا آلومینیوم با رنگ تجاری خوب دارای خواصی است که باعث شود سطح تخته به راحتی بدون نیاز به دستمال مرطوب به راحتی پاک شود.

ویژگی های تخته وایت برد های مغناطیسی آلومینیوم:

سطح تخته وایت برد های استیل مغناطیسی هستند و بر روی آن میتوان از مگنت ها و تخته پاک کن های آهن ربا دار استفاده نمود. سطوح آلومینیومی رنگ شده را،در انواع دیگر تخته وایت برد هایی که مغناطیسی نیست وهمچنین قیمت گران تری دارند به ندرت به عنوان پایه به کار می برند. تخته وایت برد های استیل پوشش دار معمولا به عنوان تخته وایت برد های سفارشی پوشش دار به فروش می رسند. برای تخته وایت برد ها، اطلاعات بیمار، مسابقات و تخته های آموزشی از نوع تخته وایت برد های استیل می باشند.
تفاوت تخته وایت برد معمولی با تخته وایت برد مغناطیسی:
در اولین تفاوت موجود در این دو نوع تخته نوع مصرفی در تولید آنها می‌باشد که در تخته وایت برد معمولی از فرمیکا و تخته وایت برد مغناطیسی برای این حالت مغناطیسی دارد، از ورق آهنی تولید می‌شوند.

دومین تفاوت تخته وایت برد معمولی با مغناطیسی در این است که خاصیت مغناطیسی ندارد و به همین دلیل تخته پاکن و مگنت ها امکان چسبیدن به تخته را ندارد.ولی تخته وایت برد مغناطیسی این امکان را به شما می‌دهد،که مگنت و تخته پاکن روی آن بچسبد .

تفاوت تخته وایت برد معمولی با مغناطیسی در این موارد است .اولین تفاوت موجود در این دو نوع تخته نوع متریال مصرفی در تولید آنها می‌باشد که در تخته وایت برد معمولی از فرمیکا و تخته وایت برد مغناطیسی برای اینکه حالت مغناطیسی دارد، از ورق آهنی تولید می‌شوند.
دومین تفاوت تخته وایت برد معمولی با مغناطیس در این است که خاصیت مغناطیسی ندارد و به همین علت تخته پاکن و مگنت امکان چسبیدن به تخته را ندارد.ولی تخته وایت برد مغناطیسی این امکان را به شما می‌دهد،که مگنت و تخته پاکن روی آن بچسبد .
در تفاوت تخته وایت برد معمولی باتخته وایت برد مغناطیسی در عمر مفید آنها مفید هست وطول عمر یک تخته وایت برد بستگی به نوع ورق و فرمیکای دارد که در تولید تخته وایت بردها از آن استفاده می شود .

و این موضوع در تخته وایت برد مغناطیسی که بر روی ورق آهنی نوعی رنگ سفید پاشیده شده که باعث شکل گیری تخته می‌شود.
هر چه کیفیت این رنگ بهتر باشد سبب بالا رفتن طول عمر تخته می‌شود. و تفاوت دیگر این تخته های معمولی و تخته های مغناطیسی در دوام تخته وایت بردها می‌باشد که  تخته وایت برد مغناطیسی دوبرابر تخته وایت برد معمولی عمر بالاتری دارد وهمچنین کیفیت بالاتری دارد.
مانند تخته وایت برد معمولی سیاه و کثیف نمی‌شود.
نکته ای در تفاوت تخته وایت برد معمولی با تخته وایت بردمغناطیسی باید مورد توجه قرار داد این است که در اصل اگر توجه کنید از نظر ظاهری نمی‌توان تفاوتی مشاهده کرد و فقط زمانی که آهنربا را به سطح تخته می‌چسبانیم متوجه تفاوت این دو میشویم
تفاوت دیگر در وزن این دو نوع تخته است وایت برد معمولی وزن سبک‌تری دارد ولی از لحاظی کیفیت مناسبی ندارد از نظر قیمتی هم از تخته مغناطیس ارزانتر است.و اینکه تخته مغناطیسی ضدتاب می‌باشد. تخته وایت برد مغناطیسی که در داخل کار از یونولیت فشرده استفاده شده است .
در اصل این مورد باعث سبکی و مقاومت بالای تخته است.

تفاوت دیگر این است که وایت برد مغناطیسی از لحاظ قیمت نسبت به وایت برد معمولی گران تر است.
تخته مغناطیسی این قابلیت را هم دارد که اگر در موضوع آموزشی خود نیاز به چسباندن عکس باشد می‌توانید به آسانی با مگنت آنها را روی سطح تخته وایت برد مغناطیسی بچسبانیم
تخته وایت برد های غیر مغناطیسی به صرفه نمی‌باشند و قیمت ارزان تر آنها  بی دلیل نیست و به دلیل طول عمر پایین در واقع گران تر از وایت برد های مغناطیسی هستند.

مهمترین تفاوت تخته وایت برد معمولی با مغناطیسی ویژ گی مهم آن مانند:
نوشتن و پاک شدن راحت ،نماندن رد ماژیک ،سطح سیقلی و صاف تخته وایت برد مغناطیسی هست.

وایت برد های غیر مغناطیسی این قابلیت را ندارند، و به آسانی تخته وایت برد مغناطیسی پاک نمی‌شوند و هم سطح کاملا سیقلی مانند مغناطیسی را ندارند.

شباهت تخته وایت برد مغناطیسی با معمولی:

بعد از اشاره به تفاوت تخته وایت برد معمولی با تخته وایت برد مغناطیسی  که این دو نوع تخته در یک مورد مشابهت دارند و آن در قاب دور تخته وایت بردها است.

تخته وایت برد های مغناطیسی به دلیل استفاده از ورق های آهن، نسبت به تخته وایت برد های معمولی سنگین تر هستند.

تخته وایت برد های مغناطیسی طول عمر بالاتری دارند. البته این را نمی توان به طور یقین قطع عنوان کرد.
بسته به کیفیت رنگ استفاده شده در ورق های استفاده شده تخته وایت برد هاو شیشه سکویت به کار رفته در آن است.

در قیمت تخته وایت برد مغناطیسی و معمولی است. به این صورت که تخته برد های مغناطیسی از لحاظ قیمت گران تر از وایت برد های معمولی هستند ولی از لحاظ کارایی خیلی با کیفیت تر هست .
سطح رویی تخته وایت برد مغناطیسی از جنس شیشه است. برخلاف وایت برد های مغناطیسی قدیمی که با مگنت مستقیما به برد می چسبید، در وایت برد های جدید اینطور نیست. یعنی شیشه سکورت فاصله ای بین مگنت و ورق آهن ایجاد کرده است.

تخته وایت برد های نسل های قبل از گچ برای نوشتن بر روی سطح آنها استفاده می شوند. که پس از گذشت مدتی باعث ایجاد آلرژی و بیماری های ریوی و آسم در بین استفاده کنندگان، ومخصوصا معلم ها که مدت طولانی تری با کچ سرکار داشتند.
اما برای نوشتن بر روی تخته وایت برد ها از ماژیک استفاده می شود.
که ضد حساسیت هستند. و به انرژی کمتری هنگام نوشتن نیاز هست.

انواع تخته وایت بردهای مغناطیسی:

تخته وایت برد مغناطیسی دیواری:
تخته وایت برد های مغناطیسی بزرگ دیواری برای نمایش و به اشتراک گذاشتن در مقابل تمامی افراد قرار می گیرد. امروزه از تخته وایت برد های دیواری علاوه بر کلاس در دفاتر اداری، منازل، شرکت ها و رویداد هایی مانند جلسات که نیاز به یادداشت برداری دارند استفاده می شوند.

مواد اولیه تخته وایت برد مغناطیسی

برای ساخت سطح روکش تخته وایت بردمغناطیسی از شش نوع مواد استفاده می شوند:

۱.ملامین:
یک ورقه ی که معمولا روی یک لایه چوبی قرار می گیرد، درلایه ی چوبی می تواند از تخته چوب تا ام دی اف متنوع باشند. تخته های ملامینی به دلیل مقدار بالایی موجود در مواد اولیه، از انواع با کیفیت تخته وایت برد ها به شمار می آیند. بعضی از تخته های ملامینی برای مدت طولانی تمیز و بدون سایه باقی می مانند در صورتی که نوع ارزان تر تخته وایت برد های ملامینی اینگونه نیستند و بعد از مدت کوتاهی استفاده دیگر سفیدی اولیه را ندارند و باید مرتبا با دستمال مرطوب تمیز شوند. به طور کلی اینگونه تخته وایت برد های ارزان قیمت بیشتر برای استفاده محیط های غیر سازمانی مناسبتر هستندکه در همه ی فروشگاه های نوشت افزار و ملزومات اداری موجود است. این دسته از تخته وایت برد های ارزان برای مکان هایی که استفاده آن ها از تخته وایت برد زیاد است مثلا برای مدارس یا آموزشگاه های تدریس زبان های خارجی اصلا مناسب نمی باشد. در صورت استفاده این نوع تخته وایت برد ها در محیط های با استفاده زیاد، به مرور زمان رنگ روی آن از بین می رود و سطح یا لایه زیرین مجدد نمایان می شود.

۲. آلومینیوم:
تخته وایت برد های استیل یا آلومینیوم نیز دارای کیفیت هستند. سطح رنگ شده نرم و براق تر می باشند که منجر به بهتر پاک شدن تخته وایت برد می شوند. سطح رنگ شده تخته وایت برد معمولا از چند لایه پوششی تشکیل شده است که پوشش هایی که خود از یک رنگ پایه معمولا سفید و یک ساخت پوششی شفاف ایجاد شده است.
که عامل اصلی پاک شدن تخته وایت برد بدون آب است. منظور از استیل رنگ شده طیف گسترده ای از رنگ ها است که از پوشش های پرتوهای الکترونی تا اشعه ی یو وی متفاوت است. تخته وایت برد استیل یا آلومینیوم با رنگ تجاری خوب دارای خواصی است که باعث شود سطح تخته به راحتی بدون نیاز به دستمال مرطوب به راحتی پاک شود.

ویژگی های تخته وایت برد های مغناطیسی آلومینیوم:

سطح تخته وایت برد های استیل مغناطیسی هستند و بر روی آن میتوان از مگنت ها و تخته پاک کن های آهن ربا دار استفاده نمود. سطوح آلومینیومی رنگ شده را،در انواع دیگر تخته وایت برد هایی که مغناطیسی نیست وهمچنین قیمت گران تری دارند به ندرت به عنوان پایه به کار می برند. تخته وایت برد های استیل پوشش دار معمولا به عنوان تخته وایت برد های سفارشی پوشش دار به فروش می رسند. برای تخته وایت برد ها، اطلاعات بیمار، مسابقات و تخته های آموزشی از نوع تخته وایت برد های استیل می باشند.

تخته وایت برد مغناطیسس سرامیکی:
روکش های سرامیکی تخته وایت برد های مغناطیسی، در کوره های مخصوص حرارت می بیند و بر روی تخته های استیل قرار می گیرند. سطح سرامیکی تخته وایت برد مغناطیسی بادوام ترین نوع روکش های تخته وایت برد های مغناطیسی هستند به طوری که حتی اکثر آن ها مادام العمر دارند به همین دلیل این انواع تخته وایت برد ها برای استفاده های سنگین و صنعتی کاربرد فراوانی دارد. بر روی این نوع تخته وایت برد مگنت و آهن ربا نیز استفاده میشود و همچنین در برابر خراش بسیار مقاوم هستند البته اجسام سخت تر از شیشه مانند الماس می تواند آنها را خراش دهند.

سطح سرامیکی تخته وایت برد مغناطیسی می توان با هر نوع رایت یا ماده ی شوینده ای که برای شیشه مناسب تر هست پاک نمود و در مرحله ی آخر برای جلوگیری از هرگونه لک شدن یک بار با آب تمیز نمود. مهم ترین مزیت تخته وایت برد های چینی یا سرامیکی این است که آنها جوهر ماژیک های غیر وایت برد را به خود جذب نمی کند و نوشته یا هر خطوطی رابه جا مانده از ماژیک غیر وایت برد را می توان با استفاده از محلول مثل استون پاک کرد. می توان با خود ماژیک وایت برد روی نوشته ها کشید و سپس پاک کرد.

تخته وایت برد ها ی مغناطیسی شیشه هایی هستند که پشت آنها رنگ های مختلفی خورده است. معمولا از رنگ سفید برای تخته وایت برد های شیشه ای استفاده می کنند. این تخته ها در اکثر مواقع بدون قاب مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دیگر موادی است که برای سطح تخته استفاده می کنند. این نوع تخته وایت برد ها موقتی هستد و برای مصارف کم کاربرد دارند. بر روی این تخته وایت برد ها تنها می توان با ماژیک وایت برد نوشت و و خیلی سریع پاک نمود تا جذب آن نشود.
پس از پیشرفت هایی که در تکنولوژیکی چند دهه گذشته، هم چنان تخته وایت بردمغناطیسی انتخاب ثابت و محبوب در اکثر کلاس های آموزشی باقی مانده است و تخته وایت برد های الکترونیکی گامی در استفاده از تخته وایت برد ها هستند که درجلسات کاری، سخنرانی ها و مدارس هوشمند کاربرد دارند که می توان بر روی آنها مطالب های را در ان ذخیره کرد

تخته وایت برد مغناطیسی لمینت:
عملکرد این مدل تخته وایت برد مغناطیسی نیز به مقدار بسیار زیادی زیادی رزین استفاده شده استو در این دسته از تخته وایت برد ها از ملامین به عنوان پوشش عملکردی استفاده می کنند به نوعی به دسته تخته وایت برد های مغناطیسی ملامینی نیز قرار می گیرند. بسته به تولید کننده تخته وایت برد های مغناطیسی لمینیتی معمولا نفوذ پذیری کمتری داردودر اثر لکه و سایه ها بسیار مقاوم می باشد. تخته وایت برد های مغناطیسی لمینیتی از انواع دیگر تخته ها هست که آن ها معمولا در ترکیب با چیز دیگری مثل کابینت، در و یا لایه های رویی میزها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس